Proč stojí zlatá čísla u telefonních společností více?
Pokud si pořizujeme nový telefon, pak jednou z věcí, kterou řešíme, je naše budoucí telefonní číslo. Obvykle máme na výběr z omezeného počtu možností, neboť ostatní jsou již rozebrány. Většina z nás to však příliš neřeší. Jistě, chceme nějaké, které bude pokud možno snadno zapamatovatelné, avšak nelpíme na tom příliš. Koneckonců, dnes si telefonní čísla pamatuje jen málokdo. Není to totiž potřeba, vzhledem k tomu, že je máme uloženy v paměti svého mobilního telefonu.
Jinak jsou na tom však podnikatelé. Pro ně je naopak důležité, aby si lidé mohli jejich telefonní čísla snadno zapamatovat. Koneckonců, budou je slyšet jen jednou či dvakrát v reklamě, ať už televizní či rozhlasové. Musí jim tedy utkvět v paměti. Proto je poptávka po takovýchto číslech velká.
Na to samozřejmě zareagovali poskytovatelé telefonních služeb. Ti si začali za tato zlatá čísla VIP čísla účtovat zvláštní poplatek. Je to jen pochopitelné, přeci jen se jedná o žádanou komoditu, a jako za takovou jsou za ni zájemci ochotni zaplatit více.
Samozřejmě jsou tato čísla dostupná i soukromým osobám. I ony však musí zaplatit stejnou částku. Proto většinou tuto možnost nevyužívají. Přeci jen, pro ně je zbytečná. Podnikatelům však může přinést zvýšený zisk.
Jedná se zde tedy o klasický zákon nabídky a poptávky. Prodejce, v tomto případě poskytovatel telefonních služeb, má k dispozici žádanou komoditu. Ví tedy, že za ni může požadovat více peněz, a lidé mu je budou ochotni zaplatit. Proto drží cenu takovou, jaká je.
Vyplatí se ale podnikatelům skutečně kupovat takováto čísla? I pro ně je přeci důležité, aby měli co nejvyšší zisk za cenu co nejmenších nákladů. Je tedy vhodné investovat do těchto lehce zapamatovatelných čísel?
Odpověď zní, že ano. Díky tomu totiž mají více zákazníků. Ti si totiž onen telefon zapamatují, a následně jim v případě zájmu mohou zavolat. Ne každému se totiž chce vyhledávat tyto informace na internetu. Je tedy jasné, že se jim to vyplatí.